Nick
Kundeservice­medarbejder

Ofte stillede spørgsmål

Betaling og faktura

Hvordan betaler vi vores regning fra jer?

I kan betale jeres regninger fra os via Betalingsservice eller med indbetalingskort (girokort). I kan finde indbetalingskortet i virksomhedens e-Boks eller på Mit Codan Erhverv. I kan også tilmelde regningen til Betalingsservice, når du betaler den i netbank. Læs mere omkring Mit Codan og log på her.

Hvordan tilmelder vi vores regninger til Betalingsservice?

I kan tilmelde jeres regninger til Betalingsservice, når I betaler dem i netbank. Brug PBS-oplysningerne, der står nederst på indbetalingskortet. I kan også ringe til os og give os jeres bankoplysninger, så tilmelder vi jer til Betalingsservice.

Hvor finder vi vores indbetalingskort fra jer?

I finder jeres indbetalingskort (girokort) i virksomhedens e-Boks og på Mit Codan Erhverv under fanen 'dokumenter'. Hvis I ikke er tilmeldt e-Boks, kan I få dem sendt med almindelig post mod et gebyr. Læs mere omkring Mit Codan og log på her.

Hvorfor kan vi ikke se vores indbetalingskort på virk.dk?

Vi sender jeres indbetalingskort til jeres e-Boks og ikke til virk.dk. Vil I også kunne se dem på virk.dk, skal I logge ind på virk.dk og gå ind under 'indstillinger'. Her skal I tillade, at virk.dk og e-Boks synkroniserer.

Hvorfor kommer vores indbetalingskort ikke med posten?

Vi tilmelder automatisk jeres virksomhed til e-Boks, når I bliver registrerret som kunder hos os – medmindre vi aftaler noget andet. Hvis I ønsker at afmelde jer digital post via e-Boks, skal I kontakte os.

Vi lægger også jeres regninger på Mit Codan Erhverv, hvor I altid kan se dem. Læs mere omkring Mit Codan og log på her.

Betaler vi forud eller bagud for vores forsikringer?

I betaler altid jeres forsikringer forud hos os.

Hvorfor får vi et indbetalingskort pr. forsikring i stedet for ét samlet?

Det skyldes, at I står til at modtage separate regninger i vores system. Hvis I hellere vil modtage én samlet regning, skal I blot kontakte os. I kan betale via Betalingsservice eller indbetalingskort, uanset om I har separate eller samlede regninger.

Hvordan tilmelder vi os månedlig betaling?

Vil I hellere betale jeres forsikringer månedsvis, skal I blot kontakte os. I kan også betale kvartalsvis og halvårligt. Vær opmærksom på, at I skal betale via Betalingsservice, hvis I vælger månedlig betaling. Læs mere her.

Hvorfor er den månedlige betaling ikke lig med årsprisen delt med 12?

Det kan der være flere årsager til. Det kan fx være, I betaler et gebyr for månedlig betaling. I kan være tilmeldt på skæve datoer i måneden. Hvis du ønsker den præcise forklaring, er du velkommen til at kontakte os.

Vi har tilmeldt os Betalingsservice, men fået et indbetalingskort. Skal vi betale det?

Det er sandsynligvis en fejl, så kontakt os hellere. Så ser vi på det.

Vi har betalt for meget og har penge til gode. Får vi dem udbetalt?

Ja, hvis I har betalt for meget, sætter vi det overskydende beløb ind på jeres NemKonto – alternativt tilbagebetaler vi dem via Betalingsservice. Har I andre forsikringer hos os, kan vi også overføre beløbet som betaling for dem.

Hvorfor skal vi betale vores regning, når vi har opsagt vores forsikringer?

Det er sandsynligvis en fejl, så kontakt os hellere. Der kan dog være et opsigelsesvarsel på jeres forsikringer, som gør, at I også skal betale efter selve opsigelsen.

Hvilke gebyrer og afgifter har I?

Du kan se oversigten over vores afgifter og gebyrer her.

Ny kunde i Codan

Vores forsikring hos jer er ikke trådt i kraft. Hvor er vi forsikret?

I er stadig forsikret i jeres nuværende selskab. Det er I indtil startdatoen på jeres nye forsikring hos osI står ikke uden dækning på noget tidspunkt, når I skifter forsikringsselskab. 

Får I en skade, inden jeres nye forsikring er trådt i kraft hos os, skal I kontakte jeres nuværende forsikringsselskab.  

Hvorfor har vi fået flere policer?

Vi prøver altid at samle jeres erhvervsforsikring på én police, hvis I er en virksomhed med op til 10 medarbejdere. Det gør det let for jer at overskue  også hvis I skulle  en skade. Har I brug for særlige dækninger, kan I dog opleve at få flere policer. Virksomheder med over 10 medarbejdere får en police pr. forsikring. 

Hvorfor får vi ikke alle policerne på én gang?

Det skyldes ofte, at policerne træder i kraft på forskellige tidspunkter. I modtager typisk jeres police, lige inden den træder i kraft, og de bliver derfor sendt forskelligt.  

Kan vi få vores policer digitalt?

Ja,  vores online selvbetjeningsplatform Mit Codan kan I se alle jeres forsikringer, policer og dækninger, når det passer jer. Læs mere om Mit Codan Erhverv.

Hvorfor har vi fået policen, men ingen regning?

I modtager policen ca. 10 dage før den træder i kraft. Hvis I betaler via girokort, så modtager I opkrævningen 1-3 dage efter policen. Betaler I via Betalingsservice (BS), kan I se regningen på jeres oversigt fra Betalingsservice, når opkrævningen forfalder.  

Er vi dækket, selvom vi ikke har modtaget en police eller regning?

Ja, I er altid dækket fra den dato, hvor jeres police træder i kraft – også selvom I endnu ikke har modtaget policen eller betalt forsikringen. Kontakt os gerne, så vi kan undersøge, hvorfor I ikke har modtaget policen. 

Hvorfor sender I så mange sider?

Hvert produkt har sin egen police og betingelser, som forklarer, hvordan forsikringen dækker. Denne information ønsker vi at give jer fra start, så I kender til alle vilkårene og nemt kan finde informationerne, hvis I får en skade.

    Hvor kan vi få hjælp til at forstå betingelserne?

    Forsikringsbetingelser kan være svære at læse på grund af de mange juridiske forklaringer. På de sidste sider af dem finder I en forklaring  de forsikringstekniske eller juridiske ord. Hvis I stadig er i tvivl om noget, er I altid velkommen til at kontakte os.

    Vi har ikke fået en specifikation om vores betaling via Betalingsservice

    Den står på betalingsserviceoversigten fra jeres bank. 

      Hvornår får vi penge tilbage fra vores tidligere selskab?

      Har I penge til gode hos jeres tidligere forsikringsselskab, så får I dem oftest kort tid efter, at forsikringen er trådt i kraft hos os. Men for en god ordens skyld anbefaler vi, at I ringer til dem, hvis ikke I har modtaget jeres penge inden for to uger. Så er I sikre på, at alt er, som det skal være. 

      Kan vi få digital post i e-boks?

      Vi tror på, at langt de fleste af vores kunder gerne vil modtage digital post fra os. Derfor tilmelder vi automatisk alle vores kunder til at modtage digital post fra os i e-Boks. Læs mere her.

      Login til Mit Codan Erhverv

      Hvad er Mit Codan Erhverv?

      Mit Codan Erhverv er det sted, hvor vi samler breve og dokumenter sendt til jer. Her har I mulighed for at se jeres forsikringer, dækninger og betingelser. Derudover har I mulighed for at anmelde skader, tilføje medarbejdere til sundhedsforsikringen eller bestille et forsikringstjek.  

      På Mit Codan Erhverv kan I blandt andet:  

      • Få overblik over jeres forsikringer, policer og dækninger.  
      • Bruge online servicefunktioner, som gør hverdagen lettere 
      • Anmelde skader.  

      Læs mere om Mit Codan Erhverv

      Skal jeg oprette mig for at logge ind på Mit Codan Erhverv?

      Ja, virksomheden skal både være kunde hos os og du skal være oprettet som bruger, før du kan bruge Mit Codan Erhverv. Er det første gang, du logger på Mit Codan Erhverv, bliver du automatisk bedt om at oprette dig, når du prøver logge ind med virksomhedens Nemid medarbejdersignatur eller Nøglefil. Det hele sker automatisk.  

      Hvordan logger jeg på Mit Codan Erhverv?

      1. Gå ind på Mit Codan Erhverv, og log ind med NemID.
      2. Når du er den første, der logger ind på virksomhedens vegne, bliver du automatisk oprettet som administrator. 
      3. Du kan nu benytte Mit Codan Erhverv og oprette nye administratorer og brugere.

      Har I allerede en eller flere administratorer, får du oplyst navnene på dem, du kan kontakte i din virksomhed.

      Læs mere om Mit Codan Erhverv

      Hvor kan jeg se mit brugernavn og adgangskode?

      Dit brugernavn er altid jeres CVR-nr., og du logger ind med din NemID medarbejdersignatur eller nøglefil. Du kan også logge ind med dit private NemID, hvis du er tegningsberettiget til en virksomhed.

      Kan flere af os bruge Mit Codan Erhverv?

      Ja, det kræver blot, at I vælger én af brugerne som administrator. Administratoren kan herefter invitere andre til at blive brugere på Mit Codan Erhverv. Hvis du ejer din egen virksomhed, bliver du automatisk administrator. 

      Hvad gør jeg, når jeg får en fejlmeddelelse ved login?

      Først skal du sikre, at du logger ind på Mit Codan Erhverv med NemID medarbejdersignatur med nøglekort eller nøglefil – altså virksomhedens NemID. Er du virksomhedsejer, kan du dog også logge på med dit private NemID. Læs mere om hvordan du logger på Mit Codan Erhverv her.

      Kan du stadig ikke logge ind, kan du sende os en mail med følgende oplysninger:

      1. Et skærmbillede/screenshot af det fejlbillede, du får. Vi kan bedst hjælpe dig, hvis vi får så mange detaljer med som muligt, så tag gerne et skærmbillede af hele skærmen, så vi kan se adresselinje, fejlkoder mv. Tag også gerne et skærmbillede af det billede, du ser inden, du oplever fejlen (hvis muligt).

      2. Skriv en kort beskrivelse af, hvad du gjorde, da fejlen opstod (fx hvilken knap du trykkede på).

      3. Fortæl os, hvilken browser og version du bruger (fx Google Chrome, Internet Explorer, Safari, Firefox). Eksempel: Google Chrome version 80.0.3987.122. Vi opfordrer altid til, at du har den nyeste version af din browser på computeren.

      4. Oplys os dine kontaktinformationer, så vi kan kontakte dig.

      Send disse oplysninger til os på mailen mitcodanerhverv@codan.dk, så vi kan løse fejlen med vores onlineafdeling. Vi kontakter dig, og hjælper dig med at komme på Mit Codan Erhverv.

      Hvordan får vi en ny administrator?

      Kontakt os venligst, så vi kan hjælpe den nye administrator på Mit Codan Erhverv. Send en mail til os her mitcodanerhverv@codan.dk. 

      Hvem skal jeg kontakte med problemer med mit NemID?

      Har du brug for hjælp med dit NemID, eller ønsker du fx at bestille eNemID medarbejdersignatur, kan du få hjælp hos NemID. Du kan få mere hjælp her.

      Kan jeg få hjælp til at bruge Mit Codan?

      Ja, vi hjælper dig med Mit Codan Erhverv over telefonen eller som et online møde. Send en mail til os på mitcodanerhverv@codan.dk, og skriv, hvornår det passer dig, så ringer vi dig op.  

      Jeg er mægler. Kan jeg bruge en digital selvbetjeningsløsning hos Codan?

      Ja, vores digitale løsning hedder Mit Codan Erhverv, og her kan du som mægler logge ind med et Erhvervs Nemid login. Her kan du søge efter en af dine kunder og se deres policer, dækning, breve og dokumenter sendt fra Codan på kundens vegne. 

      Jeg er mægler. Hvordan får jeg adgang til Mit Codan Erhverv?

      Du skal have bestilt et erhvervs Nemid via Nets. Du kan læse mere omkring oprettelse af et erhvervs Nemid her.

      Derudover skal du have sat din bruger op til at kunne logge ind og se dine kunder. Dette gør du ved at kontakt os på 33 55 24 24, så hjælper vi med at sætte din bruger korrekt op.  

      Kan vi være flere mæglere fra vores mæglerhus, der kan få adgang?

      Ja, I kan godt have flere brugere til Mit Codan Erhverv. Det får I oprettet ved at vælge en i jeres mæglerhus, der skal være administrator. Herefter skal administrator invitere andre fra jeres mæglerhus til at blive brugere på Mit Codan Erhverv. 

      Jeg er mægler. Jeg kan ikke se mine kunder, når jeg søger efter dem på Mit Codan Erhverv. Hvad skal jeg gøre?

      Din bruger er muligvis ikke tilknyttet dine kunder i vores system. Kontakt os på 33 55 24 24, så hjælper vi dig med at få tilknyttet din bruger til de rette kunder. 

      Partnerskaber

      Ønsker I at indgå partnerskab med Codan?

      Kontakt os eller læs mere under vores partnerside her. 

      Ønsker I at høre mere om vores tilbud til mæglere?

      Kontakt vores mæglersupport på 33 55 24 24 eller læs mere her.

      Services

      Kan vi få et forsikringstjek, hvis noget ændrer sig i virksomheden?

      Ja, I kan gratis bestille et forsikringstjek  Mit Codan ErhvervSå ringer vi dig op og gennemgår jeres forsikringer, så vi sikrer, at I er korrekt dækketForsikringstjekket er gratis, og I kan  det lige så ofte, I har behov for det.  

      Klik her for at bestille et forsikringstjek

      Har I nogen der kan hjælpe os med Mit Codan?

      Ja, ønsker du, at blive ringet op og få en gennemgang af Mit Codan, så er det muligt. Du skriver blot en mail til vores kundeservice, så ringer de dig op, når det passer dig og du sidder klar ved computeren. Er I flere i virksomheden, der ønsker at få en gennemgang, så skriv endelig til os, så vi kan finde den løsning, der passer jer bedst.
      Kontakt os ved at sende mail til kundeservice.

      Hvordan bestiller vi et onlinemøde?

      I kan bestille et onlinemøde via af vores hjemmeside eller kontakte os. Læs mere her