Spørgsmål og svar

Regning og tilmelding til BS.

1. Hvordan betaler jeg vores regning fra jer?

Du kan betale jeres regninger fra os på to måder: Med indbetalingskort (girokort) og via Betalingsservice. Du finder indbetalingskortet i din virksomheds e-Boks eller Mit Codan og kan tilmelde den til Betalingsservice, når du betaler den i netbank.


2. Hvordan tilmelder jeg vores regninger til Betalingsservice?

Du kan tilmelde jeres regninger til Betalingsservice, når du betaler dem i netbank. Brug PBS-oplysningerne, der står nederst på indbetalingskortet. Du kan også ringe til os og give os jeres bankoplysninger, så tilmelder vi jer til Betalingsservice.


3. Hvor finder jeg vores indbetalingskort fra jer?

Du finder jeres indbetalingskort (girokort) i din virksomheds e-Boks og på Mit Codan under fanen 'dokumenter'. Hvis du ikke er tilmeldt e-Boks, kan du få dem tilsendt med almindelig post mod et gebyr.


4. Hvorfor kan jeg ikke se vores indbetalingskort i virk.dk?

Vi sender jeres indbetalingskort til jeres e-Boks og ikke til virk.dk. Vil du også kunne se dem på virk.dk, skal du logge ind på virk.dk og gå ind under 'indstillinger' og tillade, at virk.dk og e-Boks synkroniserer.


5. Hvorfor kommer vores indbetalingskort ikke med posten?

Vi tilmelder automatisk din virksomhed til e-Boks, når I bliver oprettet som kunder hos os – medmindre vi aftaler noget andet. Hvis I ønsker at afmelde jer digital post via e-Boks, skal du kontakte os. Derudover sender vi indbetalingskortet til Mit Codan, hvor du også har mulighed for at tilgå det.


6. Betaler vi forud eller bagud for vores forsikringer?

I betaler altid jeres forsikringer forud hos os.


7. Hvorfor får vi et indbetalingskort pr. forsikring i stedet for ét samlet?

Det skyldes, at I i vores system står til at modtage separate regninger. Hvis I hellere vil modtage én samlet regning, skal I blot kontakte os. I kan betale via indbetalingskort eller Betalingsservice, uanset om I har separate eller samlede regninger.


8. Hvordan tilmelder vi os månedligt betaling?

Vil I hellere betale jeres forsikringer månedsvis, skal I blot kontakte os. I kan også betale kvartalsvis og halvårligt. Vær opmærksom på, at I skal betale via Betalingsservice, hvis I vælger månedlig betaling.


9. Hvorfor er den månedlige betaling ikke lig med årsprisen delt med 12?

Det kan der være flere årsager til. Det kan fx være, I betaler et gebyr for månedlig betaling. I kan være tilmeldt på skæve datoer i måneden. Eller måske er forklaringen en anden. Hvis du ønsker den præcise forklaring, er du velkommen til at kontakte os.


10. Hvilke gebyrer og afgifter har I?

Du kan se oversigten over vores afgifter og gebyrer her.


11. Vi har betalt for meget og har penge til gode. Får vi dem udbetalt?

Ja, hvis I har betalt for meget, sætter vi det overskydende beløb ind på jeres NemKonto – alternativt tilbagebetaler vi dem via Betalingsservice. Har I andre forsikringer hos os, kan vi også overføre beløbet som betaling af disse, hvis der skyldes noget på dem.


12. Hvorfor skal vi betale vores regning, når vi har opsagt vores forsikringer?

Det er sandsynligvis en fejl, så kontakt os hellere. Der kan dog være et opsigelsesvarsel på jeres forsikringer, som gør, at I skal betale efter selve opsigelsen.


13. Vi har tilmeldt os Betalingsservice, men fået et indbetalingskort. Skal jeg betale det?

Det er sandsynligvis en fejl, så kontakt os hellere. Så ser vi på det.