Er du ramt af Primera Airs konkurs?

Læs herunder hvordan du er dækket.

Hvis konkursen skete, mens du er afsted

  • Har du købt din flybillet direkte hos flyselskabet, er du dækket af Rejsegarantifonden, hvis flyselskabet går konkurs under din rejse.
  • Har du købt en pakkerejse dækker Rejsegarantifonden ved konkurs, og du skal rette henvendelse til dit rejsebureau. 
  • Hvis billetten er købt som del af en sammensat rejse, dækker Rejsegarantifonden i nogle tilfælde.
  • Du skal dog altid betale en selvrisiko på 1.000 kr.
  • Har du en Verdensrejsedækning hos Codan, så dækker vi din hjemrejse, hvis hjemrejse ikke er mulig via Rejsegarantifonden. Vi dækker dog ikke afrejse til destinationen eller afbestilling.

Hvis konkursen skete før du skal afsted

  • Har du købt en pakkerejse, er du dækket af Rejsegarantifonden, og du skal rette henvendelse til dit rejsebureau. 
  • Hvis du har en sammensat rejse, kan du kun få dækket det beløb, som du har betalt for den første ydelse i din rejse af Rejsegarantifonden.
  • Hvis du har købt flybilletten direkte hos selskabet, skal du altid betale en selvrisiko på 1.000 kroner.

Hvis din rejse er betalt med et internationalt betalingskort

  • Hvis billetten er betalt med eksempelvis Mastercard eller Maestro, kan dit pengeinstitut søge erstatning på dine vegne, hvis flyselskabet går konkurs.

Kilde: www.taenk.dk

Har du spørgsmål?

Læs mere om dine rettigheder ved flyselskabers konkurs hos Rejsegarantifonden eller på www.taenk.dk

Du er altid velkommen til at kontakte vores Kundeservice, hvis du har spørgsmål, der rækker ud over de nævnte dækninger og retningslinjer.

33 55 55 50

Læs mere om Codans rejseforsikring