Codan Fonden

Hvert år uddeler Codan Fonden midler til velgørende projekter og kampagner inden for rammerne af Codan Fondens formål.

Læs mere på Codan Fondens side

CSR Priser

Codans CSR-arbejde har vundet danske og internationale priser.

Excellence in Road Safety Awards

I forbindelse med Årets Refleksdag, og dertil arbejdet med at fremme sikkerheden i trafikken ved hjælp af reflekser, har Codan og Børneulykkesfonden vundet Best Practise prisen ved Europakommissionens Excellence in Road Safety Awards. Prisen blev tildelt Årets Refleksdag bl.a. på grund af kampagnens tilgang til at beskytte sårbare trafikanter, såsom cyklister og fodgængere.

International Business Award

I 2013 modtog Codan prisen som Årets Forsikringsselskab ved International Business Awards 2013. Begrundelsen var Codans ambitiøse arbejde med klimatilpasning og ansvarlighed over for kunder og samfund. Prisen blev uddelt i Barcelona i oktober 2013.
 

CSR Awards

Codan vandt i 2013 prisen for Danmarks bedste CSR-strategi ved CSR Awards. Juryen fremhævede blandt andet, at Codan viser, hvordan man gennem forretning kan være med til at bidrage til en positiv udvikling i samfundet og sætte fokus på ekstremt vejr (f.eks. skybrud), indbrud og trafiksikkerhed.

 

Konkurrencearkiv

2015

Sikkerhed i børnehøjde

Børn skal leve et aktivt liv, hvor de kan udfordre dem selv og deres krop. Men uden de rigtige forbehold kan der være risiko for ulykker og skader. Mange børn kender fx ikke trafikreglerne, ved ikke hvilke svampe, bær og buske, der er giftige, og ved ikke, hvad de skal gøre i tilfælde af brand. Codan, Børneulykkesfonden og UL Demko ønsker at skabe en mere sikker leg for børn – og mindske risikoen for besøg på skadestuen.

Men vi har brug for din hjælp! Derfor opfordrer Codan, Børneulykkesfonden og UL Demko dig til at finde din indre opfinder frem. Vi leder efter nye opfindelser, smarte gadgets og ideer, som kan hjælpe med at forebygge og formindske skader i børnehøjde – både i hjemmet, naturen, trafikken og i institutionerne.

Se konkurrencesiden



Årets Refleksdag

Codan har lavet en undersøgelse, der viser, at danskerne er mere tilbøjelige til at anvende reflekser, hvis reflekserne er påsyet eller indgår som en naturlig del af tøjet.

Codan og Børneulykkesfonden er derfor gået sammen med det danske designmærke Soulland og rapperen Kesi for gået sammen om at skabe en reflekskollektion, der forener mode og sikkerhed. 

I konkurrencen havde man mulighed for at vinde en limited edition reflekshue til en værdi af 395 kr. ved at svare på nedenstående spørgsmål:

Hvor mange reflekser uddeler Codan på Årets Refelksdag?
Ca. 200 
Ca. 5000 
Ca. 100.000

Der blev trukket lod om 10 huer.

Se mere om konkurrencen



2014

Codan udfordringen

I den seneste årrække er ekstremt vejr blevet mere udbredt end tidligere, og mange danskere har haft storm- og vandskader tæt inde på livet. Derfor inviterede Codan og Teknologisk Institut danskerne til at give deres bud på smarte ideer og opfindelser, der kan bruges til at mindske, udbedre og afhjælpe vandskader. Codan Udfordringen gav 100 idéer. Vinderidéen var en særlig membran, der på få minutter kan installeres på døre og vinduer og dermed skærme vand fra at trænge ind i et hus.

Se konkurrencesiden

Kontakt

Ønsker du at vide mere om vores ansvarlighedsarbejde (CSR), eller har du kommentarer, som du ønsker at dele med os?

Så skriv til kip@codan.dk