Ny skadedirektør

25. august 2016

Henrik Bundgaard udnævnt til skadedirektør

Henrik Bundgaard har været ansat i Codan i 19 år, og har arbejdet i skadeorganisationen siden 2004. Codans ledergruppe får dermed selskab af en direktør med en solid ”skadehistorik”.

Henrik Bundgaard har årelang erfaring med skadeområdet, hvor han siden 2004 har haft lederroller inden for forsikringsområderne Motor, Bygning, Løsøre, Sundhed og Ulykke. Senest har han været chef for Codans Skadecenter, der håndterer omkring 75% af alle Codans skadesager.

Henrik Bundgaard, der har fungeret som interrim skadedirektør siden juni, blev formelt udnævnt til Skadedirektør den 15. august 2016, hvor han indtrådte permanent i Codans ledergruppe.

Codans landedirektør, Scott Ørmen, udtrykker stor tilfredshed med udnævnelsen:
”Med Henrik får Codan en stærk og erfaren kapacitet i spidsen for skadeorganisationen. Henrik er en handlekraftig leder, der vil sikre den fortsatte udvikling af hele skadeområdet, som er en central del af vores kontaktflade til kunderne. Jeg er glad for at få selskab af Henrik i ledergruppen”.

Mads Houe
Pressechef

Om Codan Forsikring
Codan Forsikring er Danmarks tredjestørste forsikringsselskab og har knap 340.000 danske husstande og godt 50.000 små og store virksomheder som kunder. Codan-koncernen er i dag 100 procent ejet af den britiske forsikringskoncern RSA. Dermed er Codan en del af et af verdens største forsikringsselskaber med 23.000 medarbejdere.
Læs mere om Codan på www.codan.dk

Pressemeddelelsen som pdf

Tilbage til Presse

Om sin ansættelse siger Henrik Bundgaard selv: ”Jeg ser frem til at fortsætte arbejdet med at forbedre servicen for vores kunder, ved at skabe en skadeafdeling, der konsekvent drives af at hjælpe kunderne. Derudover har vi et spændende arbejde foran os med at simplificere skadebehandlingen ved brug af digitalisering og automatisering, samtidig med at kvaliteten holdes i top. Det skal være nemt at have en skade, når man er kunde hos Codan”.

Henrik Bundgaard har læst HA på Handelshøjskolen i Aarhus (Aarhus Universitet), og er efterfølgende uddannet på Forsikringsakademiet.
Henrik Bundgaard er 41 år og bor i Randers med sin kone, Liselotte, og deres tre piger Maya, Emma og Olivia.

Mere om Henrik Bundgaard på hans Linkedin-profil.