Anmeld skade

  • Fast kontaktperson i skadesager
  • Følg behandlingen af større skader på Mit Codan
  • Vi overfører kontant erstatning direkte til din bankkonto

Mandag - fredag
kl. 8 - 16

Anmeld skade online hele døgnet Ring og anmeld skade33 55 55 50

Anmeld skade
udenfor åbningstiden

Vores skadeservicepartnere
hjælper dig med at begrænse skaden.

Læs mere

Sjælland og Lolland/Falster

Telefonnummer i dagtimerne: 58 52 73 21
Vagttelefon: 70 25 52 25
E-mail: roesva@skadeservice.net

Håndteres af RØSVA Skadeservice/Dansk Fugtteknik A/S

Jylland, Fyn og Bornholm

Telefonnummer i dagtimerne: 70 21 06 25
Vagttelefon: 70 21 06 25
E-mail: skade@ssg.dk 

Håndteres af SSG 

Sådan hjælper skadeservicefirmaet

Skadeservicefirmaet er en virksomhed, som udfører skadesbegrænsende foranstaltninger. Ved vandskader udfører de typisk følgende opgaver:

Opsuger vandet

  • Opsætter affugter (evt. i en længere periode) efter aftale med os. kWh forbrug bliver registreret via affugterens tæller
  • Rapporterer direkte til Codan


Du kan selv hjælpe til
For en optimal udtørringsproces beder vi dig huske:

  • At holde døre og vinduer lukkede under udtørringen
  • Ikke at slukke affugteren. Ved driftstop bedes du kontakte skadeservicefirmaet
  • Ikke at justere på affugterens knapper
  • At tømme vandbeholderen, hvis ikke affugteren er tilsluttet et afløb

Den opstillede affugter vil blive tilset af skadeservicefirmaets fugtteknikker.

Når skadeservicefirmaet har stoppet skaden, vil du blive kontaktet af Codan, så vi kan aftale det videre forløb.

Har du brug for
akut hjælp på rejsen

Kontakt SOS International
24 timer i døgnet.
+45 33 55 23 25

Anmeld en skade, du har været ude for på rejsen

Har du været ude for en skade på rejsen?

Anmeld skade - udfyld og indsend blanketten.

Hvordan hjælper Carglass?

Læs mere

Anmeld glasskade direkte på

tlf.: 33 55 33 60

Hvis du får et stenslag i forruden
Ring til Codan med det samme, så hjælper vi dig med at identificere skadens omfang. Vi vil også opfordre dig til at sætte et af de rudeplastre, du fik sammen med din police, over stenslaget. Det forhindrer, at der kommer fugt og snavs ind i stenslaget og forværrer skaden. Rudeplastret forhindrer ikke stenslaget i at revne, så det er vigtigt, at få skaden udbedret så hurtigt som muligt. Jo før, jo bedre.

Reparation af stenslag
Vi forsøger i videst mulig omgang at reparere stenslaget, så du sparer et dyrt rudeskift. Stenslag op til en 2-krone størrelse kan som regel repareres. Reparation tager ca. 30 min. og kan udføres hos dig - enten hjemme, på arbejdspladsen, i sommerhuset eller hvor det passer dig bedst.

Vi har gjort det nemt for dig
Har du fået en glasskade, kan du enten ringe til Carglass på
78 79 56 61 eller booke tid online her www.carglass.dk/codan.

Du bestemmer selv hvor og hvornår jobbet skal udføres.

 

Carglass kommer til dig
Hvad enten skaden kan repareres eller ruden skal skiftes, kan Carglass komme til dig – enten derhjemme, på arbejdspladsen eller hvor det passer dig bedst. Du er også velkommen til at benytte ét af Carglass' værksteder.

Skal du selv betale for udbedring af skaden, får du samme gunstige priser som vi gør.

Har du kaskoforsikring, koster reparation af stenslag dig ikke noget. Du mister hverken bonus eller skal betale selvrisiko, hvis du får repareret et stenslag.

Hvis skaden ikke kan repareres
Kan skaden ikke repareres, hjælper vi dig også med at skifte ruden. Dette sker også, hvor det passer dig bedst. Du får naturligvis garanti på holdbarheden af både reparationen og rudeskiftet i hele bilens levetid.

Hvis din bagrude eller siderude smadres
Har du fået smadret en side- eller bagrude, kan vi også hjælpe dig med at sætte end nødrude i. Samtidig rengør vi din bil for glasskår. Denne service er gratis, og du kan på den måde køre videre med frit udsyn og normal hastighed, indtil den originale rude kan monteres.

Hvad sker der,
når skaden er anmeldt

Læs mere

Har du spørgsmål til en skade, du har anmeldt, kan du altid ringe til os på tlf.: 33 55 55 50.

Det eneste, du skal gøre, er at ringe til os, så snart skaden er sket. Så vil vi gøre vores yderste for, at du hurtigt kommer videre. Ofte kan du få udbetalt strakserstatning ved tyveri af for eksempel cykler og elektroniske devices – husk straks at anmelde tyveriet til politiet.

Får du skader på din bil, kan du få en lånebil, når din egen er til reparation på et af Codans mange Fordelsværksteder.

Reparation af bolig og indbo
Hvis dit hus skal repareres efter en skade, hjælper vi dig gerne med at finde gode håndværkere i dit område - og vi betaler erstatningen direkte til håndværkeren. Og skal dit indbo skal repareres eller udskiftes efter en skade, betaler vi regningen.

Hvis du skal genanskaffe indbo, kan vi hjælpe dig med det via vores onlinebutik. Her kan du finde dit nye indbo mellem 100.000 varenumre, og du kan benytte lejligheden til at købe varer for 20.000 kr. ekstra med Codan-rabat. Du får dine ting bragt til døren, hvis du har adresse i Danmark.

Du kan også få erstatningen udbetalt kontant – så overfører vi beløbet til din bankkonto.

Anmeld andre skader

Visser typer skader skal du anmelde ved at udfylde og indsende en blanket.

Sundhedsforsikring

Inden du kontakter skadeafdelingen, anbefaler vi dig at få omfanget af din lidelse vurderet hos egen læge. Hvis du gør det, kan vi bedre hjælpe dig til den korrekte behandling på privathospital eller rette type undersøgelse ved speciallæge.

Bemærk, på visse af vores forsikringer er det et krav, at egen læge har vurderet behandlingsbehovet - og der skal være mindst 14 dages ventetid på den undersøgelse/behandling, du skal have foretaget.
 
Har du brug for en undersøgelse eller en behandling, skal du kontakte Codan Sundheds skadeafdeling. Efter forudgående accept fra skadeafdelingen, kan vi hjælpe dig til et behandlingssted i vores Netværk.

Kontakt skadeafdelingen

Skadeafdelingen kan kontaktes på telefon 33 55 38 34 på alle hverdage mellem klokken 8.00 og 16.00. 

Opstår der behov for akut behandling, skal du altid kontakte "112", egen læge, lægevagt eller anden offentlig akut beredskab - dog med følgende undtagelse:

Akut krisehjælp hos psykolog

Hvis der på din forsikring er valgt psykologdækning - og du får behov for akut krisehjælp fra en psykolog, kan du kontakte Codan Sundheds krisehjælpelinje.

Ved kontakt til Codan Sundheds krisehjælpelinje på telefonnummer 33 55 32 00, kan du få hjælp 24 timer i døgnet.

Du skal have dit policenummer klar, så vi kan hjælpe dig.

Ring nu og hør mere 33 55 55 50

Arbejdsskade

Arbejdsskader skal anmeldes til ASK

Arbejdsskader og arbejdsulykker skal du anmelde til Arbejdsskadestyrelsen (ASK). Du kan ikke anmelde arbejdsskader til Codan.

Arbejdsskadestyrelsen og Arbejdstilsynet har et elektronisk anmeldelsessystem ved navn EASY til at anmelde arbejdsulykker.

For at kunne bruge EASY skal du være tilmeldt. Det gør du ved at klikke på klikke på EASY login herunder og "Tilmeld virksomhed". Efterfølgende får du tilsendt en Pin-kode (førstegangskode) med brev.

EASY login 

Læs mere om EASY  

Spørgsmål/svar om anmeldelse, erstatning m.m.

 

Ring nu og hør mere 33 55 55 50

Identitetstyveri

Hvis du har været ude for et identitetstyveri, skal du udfylde nedenstående formular og sende den til:

Codan Forsikring
Gammel Kongevej 60
1790 København V

Anmeld identitetstyveri

Husk altid at opgøre og specificere dit erstatningskrav, fx “Flybilletter, DKK 4.000”, “Lægebesøg for xxx, USD 70”.

Vedlæg venligst følgende dokumenter når du fremsender skadeanmeldelsen:*

  • Kopi af politianmeldelsen (kvitteringen af anmeldelsen)
  • Dokumentation for eventuel tabt arbejdsfortjeneste
  • Dokumentation for transportudgifter, juridisk assistance samt eventuelle udgifter til udstedelse af nye personlige papirer (pas, ID kort, sundhedskort, kreditkort, kørekort o.l. dokumenter)
  • Enhver anden dokumentation eller information, som er nødvendig for, at Codan kan behandle anmeldelsen og beregne den rigtige erstatning.

* Nogle af udgifterne vil ofte ikke være afholdt endnu og kan senere eftersendes til Codan.

Ring nu og hør mere 33 55 55 50

Stormflodsskade

Ring nu og hør mere 33 55 55 50