Har du brug for at
komme i kontakt med os?

Har du brug for hjælp, er vi altid klar til at hjælpe dig over telefonen eller online.
Prøv vores Spørgsmål & svar herunder, eller ring til en forsikringsrådgiver.
Åbningstider og telefonnumre findes længere nede på siden.

Lige nu spørger andre om...

Rødt og grønt kort

Når du kører til udlandet i bil

Det røde kort er bevis for, at bilen er kaskoforsikret og giver ret til redningshjælp fra SOS International.
Det grønne kort er bevis på, at bilen er ansvarsforsikret.

  • Du behøver ikke at medbringe det grønne kort inden for EU's grænser og i Norge, Island, Schweiz, Kroatien og Andorra
  • De lande, der kræver det originale grønne kort er listet hos DFIM
  • Ifølge Forsikringsoplysningen behøver du ikke længere at medbringe det røde kort fysisk
  • Du kan nøjes med at huske telefonnummeret til SOS International +45 70 10 50 52

Læs mere og hent kort

Månedlig betaling

Med Codan Konto Service betaler du dine forsikringer månedligt i stedet for en gang om året. På den måde kan du fordele udgifterne. 

Læs mere

Har jeg en rejseforsikring?

Du får automatisk en Verdensrejseforsikring, hvis du har en indboforsikring hos os!

Forsikringen dækker alle private ferierejser op til 60 dages varighed i hele verden. Du behøver med andre ord ikke at bekymre dig om, i hvilke lande du eksempelvis selv skal betale for lægehjælp og hjemtransport.

Læs mere om rejseforsikring og mulighed for udvidet rejseforsikring her.

Jeg har brug for at anmelde en skade, ulykke eller tyveri. Hvordan gør jeg?

Du kan anmelde skade på alle dine private forsikringer. Hvis du har en sundhedsforsikring, skal du huske at kontakte din egen læge, før du anmelder.

Har du akut brug for hjælp på din rejse, så kan du kontakt SOS international 24 timer i døgnet på telefon +45 33552325

Læs mere om anmeld skade

Kundeservice

Ring til en forsikringsrådgiver på:

33 55 55 55

Åbningstider:
Mandag-torsdag 8-19
Fredag 8-18

Erhverv Kundeservice
Mandag-fredag 8-16

Kundeklager

Sådan klager du

Klagemuligheder

Vi opfordrer vores kunder til en åben dialog.

Er du uenig i vores afgørelse eller utilfreds med den måde, vi har behandlet din sag på, anbefaler vi, at du kontakter den afdeling, der har behandlet din sag. Det er den nemmeste og hurtigste måde at få svar på eventuelle spørgsmål. Opnår I ikke enighed ved din henvendelse, har du forskellige muligheder for at klage.

Klag online
Udfyld vores klageformular her.

Klag via post
Codan Forsikring A/S
Gammel Kongevej 60
1790 København V

Att.: Den klageansvarlige

Om din klage
Oplys dit navn og enten kundenummer, policenummer eller skadenummer.

Det letter behandlingen, hvis du skriver, hvad du er utilfreds med, og hvorfor du er det. Har du skriftligt materiale, der understøtter dine synspunkter, og mails eller breve du har fået fra Codan, må du meget gerne medsende disse oplysninger.

Når du har klaget

Så snart vi har modtaget din klage, undersøger vi sagen og sender dig en bekræftelse på modtagelsen. Med mindre din sag er meget kompliceret, kan du forvente, at vi svarer dig hurtigt. Vi kan dog have behov for at samle information fra andre afdelinger i Codan, og det kan derfor tage noget tid at nå frem til en konklusion. Vi svarer dig hurtigst muligt pr. e-mail, brev eller telefon. Hvis vi undervejs får brug for flere oplysninger fra dig, kontakter vi dig.

Hvis du stadig er utilfreds
Kan du ikke nå til enighed med Codan, kan du klage til Ankenævnet for Forsikring.

Klager fra borgere bosat i andre EU-lande
EU-kommisionens online klageportal kan anvendes til indgivelse af en klage, der vedrører køb af forsikringer, hvis du bor i et andet EU-land. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores email-adresse: klageansvarlig@codan.dk