Jeg har købt/solgt bil

Jeg har købt en bil og skal omregistrere den 

Tillykke med din nye bil – som køber og ny ejer af bilen skal du omregistrere den inden 3 uger. Læs mere på SKATs hjemmeside.

Er jeg forsikret, selvom jeg ikke har modtaget min police?

Hvis du har valgt Codan som dit forsikringsselskab, da du omregistrerede din bil, vil du altid have den lovpligtige ansvarsdækning på den hos os, uanset om du endnu ikke har modtaget din police.

Har du allerede aftalt med os om, hvordan din bil skal forsikres, vil du have den aftalte dækning, selvom du ikke har modtaget policen. Vi sender policen umiddelbart efter vi har fået besked fra SKAT om din nye bil.

Har du ikke været i kontakt med os endnu, er det vigtigt, at du giver os besked, hvis du skal have andre dækninger på din bil, end den lovpligtige ansvarsforsikring.
 

Jeg har solgt min bil

Når den nye ejer omregistrerer bilen, vil vi automatisk få besked fra SKAT om, at du ikke længere har forsikringspligten, og vi sletter din forsikring fra den dato bilen er omregistreret.

Hvis den nye ejer ikke får omregistreret bilen inden 3 uger, kan du som sælger bede Motorstyrelsen afmelde den. På SKATs hjemmeside kan du tjekke om du er blevet afmeldt din bil.

Vi anbefaler, at du sammen med køber omregistrerer bilen, når I gennemfører salget.
Det gøres nemt på skat.dk.


Bilen er solgt, men jeg får stadig regninger  

Hvis du fortsat får regninger fra os, selvom din bil er solgt, kan det typisk skyldes:  

køber har ikke fået omregistreret bilen. Du står derfor fortsat som ejer og forsikringstager vores regninger sendes ud automatisk på bestemte tidspunkter. Så måske du lige har solgt bilen efter vores system har lavet regningen.

Vi anbefaler dig at betale regningen som hidtil og så kontakte os, så vi kan hjælpe dig med at finde ud af, hvorfor bilen ikke er slettet.
 

Jeg har solgt min bil – hvornår får jeg penge tilbage?

Når vi har fået meddelelse fra SKAT om, at din bil har skiftet ejer, sker opsigelsen af din forsikring automatisk, og du vil umiddelbart efter modtage dine penge retur.

Hvis der er gået længere tid, og du endnu ikke har fået dine penge, kan du altid kontakte os. Så hjælper vi med at finde ud af, hvorfor du ikke har modtaget dine penge.