Dine forsikringer holder flyttedag


Det spørger andre om lige nu

Jeg har fået to opkrævninger
Ved en fejl har visse kunder modtaget to opkrævninger. Har du fået to girokort, skal du se bort fra det girokort, hvor policenummeret starter med "9" fx: 9xxxxxxxx. Er du blevet opkrævet to gange via Betalingsservice, beder vi dig afvise den betaling, som er sat til den 1. september. Det gør du i din netbank senest den 9. september kl. 16.00. Hvis du har afvist betalingen inden den 1. september, bliver pengene ikke trukket fra din konto. Afviser du mellem den 1. september og den 9. september kl. 16.00, vil du få pengene retur inden for 2-3 hverdage.

Hvorfor er min Betalingsservice-aftale ophævet?
Ved overgangen til vores nye system er vi desværre nødt til at opsige den gamle aftale og oprette en ny. Du skal ikke gøre noget.

Hvorfor betaler jeg mere eller mindre?
Prisen på din forsikring ændrer sig ikke. Beløbet på din betalingsoversigt kan dog se anderledes ud, og det beløb, du betaler via Betalingsservice kan have ændret sig.

Dette kan skyldes flere ting: Måske har du i løbet af det seneste år tilpasset dine forsikringer og dækninger, fx købt eller opsagt en forsikring eller tilføjet en ny dækning, så du nu er forsikret på en anden måde end før. Dette vil nu blive udlignet, så vi fordeler betalingen for dine nye forsikringer rigtigt hen over året. Det kan også være, at du er blevet varslet om en prisstigning, men så har vi skrevet til dig om dette i et særskilt brev.

Jeg har ikke modtaget min police endnu
Vi sender nye policer til alle kunder hen over efteråret 2019. Policen bliver sendt til din e-Boks, hvis du er tilmeldt. Hvis du er friholdt e-Boks, får du policen med posten.

Jeg har ikke alle tilvalgte deldækninger
Vær opmærksom på, at "ingen" ud for dækning, ikke betyder, at du mangler selve deldækningen, men at du ikke har selvrisiko i forbindelse med skader.

Se flere spørgsmål og svar herunder.

Spørgsmål og svar

Skal jeg gøre noget?

Nej, du skal ikke gøre noget – vi sørger for, at alt fortsætter som før. Du kan nu smide din gamle police ud og erstatte med den nye, vi netop har sendt dig.

Jeg vil gerne have mine policer på mail eller print

Du kan downloade dine policer på Mit Codan under "Mine forsikringer" eller skrive til os her, så sender vi dine policer med posten.

Jeg vil gerne tilmeldes e-Boks

Vi vil meget gerne kommunikere med dig gennem e-Boks.

Tilmeld dig her

Jeg har ikke hund længere

Skriv til os her, så retter vi din police hurtigst muligt. Er du tilmeldt e-Boks modtager du den nye police der. Er du ikke tilmeldt e-Boks modtager du din nye police med posten.

Der er forkert adresse på min kolonihave

I forbindelse med at vi har opdateret vores adresser, så er der visse kolononihaver hvor adressen er blevet sat til kolonihaveforeningens generelle adresse. Skriv adressen til os her, så retter vi hurtigst muligt.

Jeg har fået 2 policer på ulykkesforsikring

Ved overgangen til vores nye IT-system får alle kunder deres egen ulykkesforsikring. Du vil derfor modtage én forsikringspolice pr. person. Hvis du modtager mere end én ulykkesforsikring på dig selv, kan det være fordi du har to ulykkesforsikringer, eller fordi du er oprettet som krydsbegunstiget på din ulykkesforsikring. Dette er helt korrekt, men har du brug for yderligere forklaring så skriv til os her, så ringer vi tilbage.

Jeg har fået en højere selvrisiko

Har du fået en højere selvrisiko på din bil, skyldes det at du tidligere har haft et såkaldt trinprodukt - et produkt, som vi ikke tilbyder længere. Nu får du i stedet produktet Bil eller Bil Elite. Disse nye produkter har mange fordele - læs mere her, men det betyder at du får en højere selvrisiko. Har du spørgsmål til din nye forsikring er du velkommen til at ringe til os.

Hvornår modtager jeg min minipolice til min knallert

Vi sender automatisk denne til din e-Boks, hvis du er tilmeldt dette. Hvis ikke du er tilmeldt e-Boks sender vi policen med posten, Har du ikke fået det i e-Boks eller med posten så skriv til os her.

Hvad gør jeg, hvis jeg har mindre ændringer til mine nye policer?

Opdager du noget på dine nye policer, som vi skal ændre, kan du med fordel sende os en mail på servicecenter@codan.dk. Vi oplever desværre lang ventetid på at komme igennem på telefonerne i øjeblikket.

 

Stiger mine priser?

Nej, din pris er den samme som før, og du beholder de fordele, du har i dag. 

Er du Kernekunde, beholder du selvfølgelig dine Kernekunde fordele.

Er du endnu ikke Kernekunde, kan du her læse mere om, hvordan du bliver det.

Gebyrer forbliver uændrede.

Se de gældende gebyrer

Hvornår sker ændringerne?

Du kan se, hvornår ændringerne træder i kraft på din nye police under punktet ”Policen gælder fra”.

Hvad sker der med min betaling fremover?

Din betaling fortsætter som hidtil.

  • Er du tilmeldt Betalingsservice, sørger vi for, at dit nye policenummer bliver tilmeldt. Vær dog opmærksom på, at dette vises som en ny BS-aftale på din BS-oversigt, og at den tidligere BS-aftale med Codan ophører på et senere tidspunkt. Modtager du en besked om, at en BS-aftale er ophørt og afmeldt, kan du derfor være helt rolig og behøver ikke gøre noget, da vi automatisk opretter en ny BS-aftale. Du risikerer altså ikke, at dine forsikringer pludselig ikke bliver betalt, og du ikke er dækket.
  • Betaler du via girokort, fortsætter du med det.
  • Har du månedlig betaling, fortsætter du med at betale hver måned. Eneste ændring er, at vi skal flytte din betalingsordning til det nye system. Når vi lukker din konto, som ligger bag din månedlige betaling i det gamle system, og vi opretter en ny konto i det nye system, er vi nødt til at udbetale eller opkræve eventuel restsaldo. Opgørelsen vil fremgå af din BS-oversigt som en selvstændig post.

    Betaler du med giro, modtager du en særskilt giroopkrævning, hvis du skal betale en restsaldo. Skal du have penge tilbage, sætter vi dem ind på din NemKonto.

Hvordan får jeg flere breve fra Codan sendt digitalt i e-Boks fremfor med posten?

Modtager du i dag alle breve fra os med posten, skyldes det, at du står som frameldt til at modtage post fra os i e-Boks. Du kan tilmelde dig til at modtage post i e-Boks ved at sende os en mail på servicecenter@codan.dk. Ønsker du at modtage seneste nyt, gode råd og gode tilbud, er det også en god idé at tilmelde dig vores nyhedsbrev på codan.dk/nyt.

Jeg har en igangværende skade – hvordan påvirkes den?

Vores behandling af din skade påvirkes ikke af vores nye it-system.

Jeg har en bådforsikring – hvornår modtager jeg en ny police?

Din bådforsikring bliver ikke flyttet, og du får derfor ikke en ny police. Dækning og priser er derfor også uændrede.

Jeg har en ejerskifteforsikring – hvornår modtager jeg en ny police?

Din ejerskifteforsikring bliver ikke flyttet, og du får derfor ikke en ny police. Dækning og priser er derfor også uændrede.

Hvorfor får jeg så mange breve?

Af tekniske årsager har vi desværre ikke mulighed for at sende alle dine policer samlet. Dog sender vi dem på samme dag, så du skulle gerne modtage dem alle på én dag.

Får alle i husstanden nye policer samtidig?

Ja, vi sender nye policer til alle forsikringstagere i husstanden – på samme tid.

Har jeg samme dækninger som før?

Ja, du er lige så godt eller bedre forsikret. Nogle af dine dækninger har bare fået nye navne. Du kan altid se på policen, hvilke dækninger du har.

Tidligere fordele for din forsikring er nævnt på en klausul sidst i policen. Uanset om du har en klausul eller ej, betyder det bare, at alt er, som det plejer at være.

Se ændringen for dine dækninger herunder.
Her vil du også kunne se eventuelle nye tilvalgsmuligheder.

Bilforsikring

  • Selvrisikosikring, der før hed selvrisikodækning, er splittet op i to dækninger, nemlig selvrisikosikring og parkeringsskade.
  • Parkeringsskade, der før hed selvrisikodækning, er splittet op i to dækninger, nemlig selvrisikosikring og parkeringsskade. Parkeringsskade dækker nu også dørslag.

Motorcykelforsikring

  • Selvrisikosikring hed før selvrisikodækning og er nu udvidet til at omfatte påkørsel af dyr uden selvrisiko.

Til din motorcykel er det nu muligt at købe:

  • Vejhjælp. Her er du dækket, hvis din motorcykel fx ikke kan starte eller får driftstop.

Ulykkesforsikring

  • Udvidet strakserstatning hed før hændelsesforsikring.

Til ulykkesforsikringen er det nu muligt at købe:

  • Udvidet kørsel, som dækker kørsel til og fra et behandlingssted efter en ulykke
  • Overfald (købes fra 25 år).
  • Vi udbetaler 5.000 kr. til dig hvis du bliver udsat for overfald, samt ti behandlinger hos en psykolog, hvis du har behov for det efter overfaldet.

Campingvognsforsikring

  • Din kasko er er nu udvidet til at dække erstatningscampingvogn. Det betyder, at hvis du skulle få en kaskoskade inden din ferie, dækker vi omkostningerne ved leje af en ny.

Fritidshusforsikring

  • Svamp-, insekt- og råddækning er nu én dækning, og det betyder, at hvis du ikke tidligere havde dækningen for råd, får du fremadrettet denne dækning gratis med.
  • Ferieudlejning dækker tyveri og hærværksskader forvoldt af lejer Dette har tidligere været en dækning under din Plus-dækning.
  • Udvidet indbo hed før Plus-dækning. Den er blevet udvidet til også at omfatte Køle og frostvaredækning, der fx dækker skader på varer i køleskab og fryser, hvis disse skyldes en tilfældig afbrydelse af strømmen eller svigt af anlægget.

Til fritidshusforsikringen er det nu muligt at købe:

  • Udvidet vand Her er du fx dækket ved vandindtrængen, selvom der ikke er tale om skybrud.
  • Udvidet hus og have (se forklaringen under husforsikring).

  • Ferieudlejning. Vi dækker skader, der er forvoldt af lejer, hvis du lejer dit fritidshus ud.

Husforsikring

  • Udvidet hus og have er en ny dækning, som dækker:
    • skader forvoldt af dyr, som du tidligere var dækket for på din kasko
    • kosmetiske forskelle, som du tidligere var dækket for på Glas og sanitet samt Skjulte rør og kabler
    • byggematerialer, som du tidligere var dækket for på din kasko.

Med Udvidet hus og have er du nu også dækket for:

    • Funktionsfejl . Det kan væreskader som følge af fejl og svigt i faste elektriske bygningsinstallationer, fx centralvarmefyr eller skader som følge af fejl og svigt i elektriske installationer til medforsikrede svømmebassin
    • Haveanlæg . Her dækker vi fx skader på haveanlæg, som påkøres af en person, der ikke er ejer eller bruger af ejendommen eller skader, som skyldeshærværk eller tyveri på/af dit haveanlæg.

Til husforsikringen er det nu muligt at købe:

  • Ferieudlejning. Her er du dækket ved skader, der er forvoldt af lejer, hvis du lejer dit hus ud.

Indboforsikring

  • Din indboforsikring dækker det samme som før. Dog er der nogle dækninger, der har skiftet navn. Plusdækning hedder nu Pludselig skade og Rejseplus hedder nu Afbestilling.
  • Indboforsikring og hundeforsikring er splittet op i to forsikringer. Det betyder at du fremover vil modtage en særskilt police til din hundeforsikring.