Skadeservice

Hvis du er så uheldig, at der sker en skade, er vi parate til at hjælpe dig døgnet rundt, fx med at begrænse omfanget af skaden.


Skadebehandling gør en forskel
Forsikringsbetingelser fra de forskellige forsikringsselskaber kan umiddelbart ligne hinanden. Det er først, når du har haft en skade, at du ved, om din forsikring gør en forskel.


Du kommer hurtigere videre
Det vigtigste, når man kommer ud for et uheld, er at få hurtig og effektiv hjælp. Så hurtig hjælp, at skaden får så lille en betydning som muligt - og helst slet ingen. Vi har derfor udviklet en række skadeservice-løsninger, som hjælper dig med at komme hurtigere videre.


Du kan ofte få udbetalt strakserstatning ved tyveri af f.eks. cykler og cd’er, og hvis du selv kommer til skade. Får du skader på din bil, kan du få en lånebil, når din egen er til reparation, og vi reparerer glasskader på forruden, dér hvor det passer dig. Det eneste, du skal gøre, er at ringe til os, så snart skaden er sket. Så vil vi gøre vores yderste for, at du hurtigt kommer videre.


Codan skadeservice
Du kan altid ringe til os på 33 55 55 55 - 24 timer i døgnet, 365 dage om året. Vi sidder parat til at hjælpe dig med, hvad du kan gøre for at begrænse skaden mest muligt.

  • Vi tager telefonen inden for 20 sekunder
  • Du får en fast kontaktperson i skadesager
  • Du kan følge vores behandling af større skader på Mit Codan
  • Mindre skader klarer vi som regel over telefonen - helt uden papirarbejde
  • Når du får kontant erstatning, overfører vi straks beløbet til din bankkonto

Hvis der sker vandskade

Codans Skadeservice

Her kan du se, hvilken skadeservicepartner der dækker dit område.

SSG
Jylland
Telefonnummer i dagtimerne: 70 21 06 25
Vagttelefon: 70 21 06 25
E-mail: skade@ssg.dk 

SSG dækker:
Jylland (postnumre 6000-9990), Bornholm. (postnumre 3700-3799)


RØSVA Skadeservice/Dansk Fugtteknik A/S
Sjælland, Lolland og Falster
Telefonnummer i dagtimerne: 58 52 73 21
Vagttelefon: 70 25 52 25
E-mail: roesva@skadeservice.net

Røsva dækker:
Fyn (postnumre 5000-5999), Sjælland og Lolland Falster(postnumre 1000-3699 samt 4000-4999)

Sådan hjælper skadeservicefirmaet

Skadeservicefirmaet er en virksomhed, som udfører skadesbegrænsende foranstaltninger. Ved vandskader udfører de typisk følgende opgaver:

  • Opsuger vandet
  • Opsætter affugter (evt. i en længere periode) efter aftale med os. kWh forbrug bliver registreret via affugterens tæller
  • Rapporterer direkte til Codan

Du kan selv hjælpe til

For en optimal udtørringsproces beder vi dig huske:

  • At holde døre og vinduer lukkede under udtørringen
  • Ikke at slukke affugteren. Ved driftstop bedes du kontakte skadeservicefirmaet
  • Ikke at justere på affugterens knapper
  • At tømme vandbeholderen, hvis ikke affugteren er tilsluttet et afløb

Den opstillede affugter vil blive tilset af skadeservicefirmaets fugtteknikker.

Når skadeservicefirmaet har stoppet skaden, vil du blive kontaktet af Codan, så vi kan aftale det videre forløb.