Regning og betaling

Større fleksibilitet - også hos dit forsikringsselskab

Månedlig betaling med Codan Konto Service:

Normalt skal dine private forsikringer betales forud én gang årligt. Men måske kommer opkrævningen ikke lige i den måned, hvor der er mest plads i budgettet. Derfor har du mulighed for at betale forsikringerne over alle årets 12 måneder, når du køber online.

Fordel betalingen over hele året

Med Codan Konto Service betaler du dine forsikringer månedligt i stedet for en gang om året. På den måde kan du fordele udgifterne. 

Derfor er Codan Konto Service en fordel

  • Små månedlige betalinger i stedet for én stor
  • Betaling bagud i stedet for forud

For at benytte Codan Konto Service skal du være Kernekunde. Det vil sige, at du har to eller flere kerneforsikringer, eller at du køber dine forsikringer online. Derudover må du ikke være registreret i RKI.

Vi kan tilbyde dig forsikringer, der passer til netop dine behov. Og vores service er lige så fleksibel, så du skal bruge mindst mulig tid på at sikre dine ejendele med de rigtige dækninger.

Ring på 33 55 55 55, og hør hvordan du kan blive rigtigt dækket med fleksibel betaling.

Få svar på dine spørgsmål

Se videoen, og få svar på de spørgsmål, som du kan have i forhold til din månedlige betaling af dine forsikringer.

Du er altid velkommen til at kontakte os

Har du ikke fået svar på dit spørgsmål, sidder vi klar til at hjælpe dig videre.

Ring til os på 33 55 55 55.

Spørgsmål og svar

Hvordan fastsættes prisen på min forsikring?

Prisen består af to elementer – et solidarisk, hvor du er med til at betale til dem som rammes af katastrofen – og et element som er individuelt og som afhænger af din konkrete risiko.

I Codan vil vi gerne give dig så korrekt en pris som muligt, og derfor er der mange forskellige faktorer, som afgør din præmie. Men fælles for faktorerne er at risiko og pris hænger sammen.

Der er flere afgørende parametre, når man skal fastsætte prisen for en forsikring. Det kan f.eks. være en bils mærke og alder, din skadehistorik, den dækning, du vælger, eller det område, du bor i.

I Codan kan du også selv være med til at påvirke din risiko og dermed din pris. F.eks. giver vi dig rabat på din familieforsikring, hvis du installerer en godkendt tyverialarm, eller rabat på din husforsikring, hvis du har kælder og du installerer en højvandslukker (se nærmere under skadesforebyggelse).

Du kan også vælge en enkelt løsning at tage en del af risikoen selv ved at vælge en højere selvrisiko, så vil prisen ofte blive billigere.

Forsikringsselskaber fastsætter priser forskelligt – derfor er det ikke sikkert, at du finder den billigste forsikring i Codan. Men ofte hænger pris og dækning nøje sammen, så når du vælger skal du være meget opmærksom, og en god ide er at sammenligne et tilbud inde på www.forsikringsguiden.dk.

Er Codan dyrere end de andre?

Har du oplevet at Codan er dyrere end andre selskaber kan det enten skyldes at vi vurderer din risiko anderledes end de andre selskaber eller at den dækning du kan få i det andet selskab er mere skrabet end den dækning du kan få i Codan.

Husk også at undersøge hvad andre forsikringsselskaber skriver på deres hjemmesider om deres skadebehandling.

Du kan læse mere om vores skadebehandling her.

Husk du kan altid sammenligne priser og dækninger på Forsikringsguiden.

Min nabo tre huse væk, betaler mindre for forsikring af sin bil end jeg gør – hvorfor?

Der er flere afgørende parametre når man skal fastsætte prisen for en bil. Der er fx bilens mærke og alder, din skadehistorik, den dækning du vælger – herunder hvilken selvrisiko du har valgt.

Er du i tvivl om du betaler for meget for din bilforsikring, er du meget velkommen til at kontakte os, så vi kan sikre os, at du har den rette dækning og pris. Det kan du gøre ved at ringe til os på tlf. 33 55 55 50.

Min nabo tre huse væk, betaler mindre for forsikring af sit hus end jeg gør – hvorfor?

Der er flere afgørende parametre, når man skal fastsætte prisen for et hus. Der er selvfølgelig husets størrelse, alder og din skadehistorik, men også hvilken dækning du har valgt er afgørende. Er du i tvivl om du betaler korrekt pris, kan du altid kontakte os, der kan jo være forhold, der har ændret sig, siden du købte forsikringen. Det kan du gøre ved at ringe til os på tlf. 33 55 55 50.